  • Data: 2009-08-24 01:57:22
    Temat: Re: Czy mam prawo opublikowac moje zdjecie?
    Od: "Schweinchen" <k...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

    "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > ja ci powiem, ze gdyby on mial tyle kasy na prawnikow, a potem na
    > przegrane procesy i wyplate odszkodowania co dowolna gazeta to mialbys
    > racje.
    >
    > Gazety po prostu podejmuja ryzyko, uda sie albo nie. Czasami sie udaje, a
    > czasami nie i maja to wliczone w koszty. On niestety nie.

    Co sie stanie, jezeli opublikujemy wizerunek osoby bez jej zgody?
    Odpowiedz jest krótka i prosta do czasu, gdy osoba sfotografowania nie zlozy
    pozwu do Sadu Cywilnego nic sie nie stanie. Nalezy tu zaznaczyc, ze
    egzekwowanie prawa do ochrony wizerunku nastepuje na wniosek osoby
    sfotografowanej lub jej krewnych w linii prostej w przypadku jej zgonu.
    Krewni moga wystepowac z pozwem do okresu 20 lat po smierci osoby
    fotografowanej.

    Co grozi autorowi?
    Art. 83 tejze Ustawy mówi: Do roszczen w przypadku rozpowszechniania
    wizerunku osoby na nim przedstawionej oraz rozpowszechniania korespondencji
    bez wymaganego zezwolenia osoby, do której zostala skierowana, stosuje sie
    odpowiednio przepis art. 78 ust. 1; roszczen tych nie mozna dochodzic po
    uplywie dwudziestu lat od smierci tych osób.

    Czyli sprawa cywilna, wiec rodzice dziecka najpierw musza je rozpoznac
    (zaslonieta twarz) a potem zalozyc cywilna sprawe. A zeby dostac
    odszkodowanie, to jeszcze trzeba by bylo, zeby to dziecko ponioslo jakies
    straty (moralne, biznesowe itd.). Ludzie, nie badzmy bardziej papiescy od
    papieza.