  • Data: 2004-04-20 07:42:24
    Temat: Re: Czy mam prawo ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 20 Apr 2004, Tristan Alder wrote:

    >+ W odpowiedzi na pismo z dnia wto 20. kwietnia 2004 04:37 opublikowane na
    >+ pl.soc.prawo podpisane TOmek:
    >+
    >+ > Tylko nie każdemu sprzeda, tak jest np.
    >+ > w_dobrych_hurtowniach_komputerowych. Sprzedadzą w hurcie tylko firmom
    >+ > komputerowym.
    >+
    >+ Rodzi się pytanie zasadnicze -- czy wolno.

    A weź ty coś zimnego i kawą/piwem/czym_ci_pasuje popij.
    W myśl takiej logiki miałbyś prawo mnie ZMUSIĆ do wykonania ci
    usługi: no bo jeśli możesz mnie ZMUSIĆ do sprzedaży, to w końcu
    sprzedaż usługi to też sprzedaż, nie ? :]

    >+ Czy mogę sobie napisać takie
    >+ ograniczenia. Wiadomo, że nie mogę ograniczyć sprzedaży tylko do Murzynów.

    Są ograniczenia prawne opisane jako "dyskryminacja ze względu na...".
    Rzeczywiście nie możesz wypisać hasła "nie sprzedaję Murzynom" (btw
    gdzieś widziałem pytanie czy "tylko dla kobiet" pod to też podlega :))
    Ale *dopóki* nie wystąpisz z ofertą *publiczną* to sprzedawać możesz
    *komu chcesz*. Wybiórczo. Aczkolwiek nadal nie upoważni cię to do
    ogłoszenia dyskryminacji *w zakresie zabronionym prawem* :)

    >+ Więc w tym przypadku też to jest raczej przestępstwo.

    Raczej nie bardzo :]

    >+ Hurtownie komputerowe popełniają więcej przestępstw. Wiadomo, że powyżej
    >+ pewnej kwoty jest OBOWIĄZEK rozliczenia przelewem. A ja w jednej z hurtowni
    >+ nie umiałem uzyskać PRAWA do przelewu, bo mieli poprzeczkę przelewantów
    >+ sporo wyżej niż ustawowy obowiązek.

    Kit wciskasz. Nie wierzę że nie chceli przyjąć *przedpłaty* !
    Bo w to że nie chcieli ci dać *kredytu kupieckiego* uwierzę
    bez mrugnięcia okiem, ale w to że nie chcieli *przedpłaty*
    - mocno wątpię.
    To że *przyjmują* gotówkę w kwotach przekraczających limit
    to oczywiście przestępstwo :>, masz rację, popełniają je obie
    strony transakcji :]

    pozdrowienia, Gotfryd