  • Data: 2011-10-23 18:42:37
    Temat: Re: Czy ktoś pomoże w kwestii pełnomocnictwa?
    Od: PrivateLan <h...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.10.2011 17:49, .B:artek. pisze:

    > Wszystko jest w porządku. Pełnomocnictwa udzieliła wspólnota (w imieniu
    > której działa zarząd) i to jest przed sądem istotne.

    To na pewno dla sądu jest nieistotne, ale zarząd udzielił takiego
    pełnomocnictwa bez zgody wspólnoty. Nie było uchwał w tej sprawie.
    Moim zdaniem; zarząd posiadający pełnomocnictwo ogólne nie jest władny
    do udzielania dalszych pełnomocnictw samodzielnie, ponieważ przekraczał
    by tym czynności zwykłego zarządu.

    Kto opłaca radcę, z
    > kim ma umowę to jest inna, nieistotna tutaj sprawa. Zresztą nie ma w tym
    > nic podejrzanego ani śmierdzącego.

    Moim zdaniem jest to podejrzane, ponieważ sprawa dotyczy unieważnienia
    uchwały w sprawie podniesienia wynagrodzenia dla zarządcy.

    Wspólnota ma umowę z zarządcą, a
    > zarządca z radcą prawnym. Na podobnej zasadzie we wspólnotach zawierane
    > są z umowy z innymi usługodawcami wobec wspólnoty.

    Czy tu chodzi o Art. 87 § 2.?
    Osoba prawna prowadząca, na podstawie odrębnych przepisów, obsługę
    prawną przedsiębiorcy, osoby prawnej lub innej jednostki organizacyjnej
    może udzielić pełnomocnictwa procesowego - w imieniu podmiotu, którego
    obsługę prawną prowadzi - adwokatowi lub radcy prawnemu, jeżeli została
    do tego upoważniona przez ten podmiot.

    Wykluczył bym taką możliwość, ponieważ zarządca nie prowadzi obsługi
    prawnej dla wspólnoty.
    Jak wspomniałem, w umowie mówi się tylko o pomocy prawnej.

    tego już nie komentuję, bo nie dotyczy sprawy.