eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku › Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.157.25.139.242
    !not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Date: Wed, 11 Oct 2023 14:10:00 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <lbhnbpd3aft5.s4e7pm1v37f8$.dlg@40tude.net>
    References: <uf1pnj$vqh$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <ufiqdf$1qt$40$Shrek@news.chmurka.net>
    <1xkvmngkmuer0$.1ccr1v04slkqu$.dlg@40tude.net>
    <ufjv3n$bgu$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <zje4qjtiz0el$.12dz2e7kt2wu0.dlg@40tude.net>
    <ufka2q$jbj$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <d...@4...net>
    <ufkca0$kck$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <s9px6wzqftw.uznwrtdw1vhi$.dlg@40tude.net>
    <ufmm2i$pg8$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <ufn1r9$oau$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1i7qo7jgbtzt5$.1bqc0stqmg35r$.dlg@40tude.net>
    <ug13nr$654$11$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <dP0VM.3990$2Dq2.2354@fx08.ams1>
    <1wkalut64w3vk$.1rngbh808opbn.dlg@40tude.net>
    <HN9VM.14990$a3p4.5879@fx10.ams1>
    <1rfkwktcwbghy.159x25feygidy$.dlg@40tude.net>
    <AWkVM.18480$6j55.11359@fx13.ams1>
    <1...@4...net>
    <jvuVM.28089$U4F3.12480@fx09.ams1>
    NNTP-Posting-Host: 157.25.139.242
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="157.25.139.242"; logging-data="2137";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:XiVel9PXqyj5/OMAUr0EPfl3kjA=
    sha256:hlFKJcdmRTcjqywyPmWGEJia06TH93qgUlAEKTVFagc=
    sha1:Iy4MuxPb9J4Dyr9ZN8HZ/FTaUfU=
    sha256:Q6JFa+zbvSMYSCrXq21nwYx2Pnw5NS5dYVOGfYvwU6I=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:842150
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 11 Oct 2023 10:09:19 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > On 2023-10-11, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> On Tue, 10 Oct 2023 23:15:44 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >>> On 2023-10-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>>> On Tue, 10 Oct 2023 10:35:19 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >>>>> On 2023-10-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    >>>>>>>>>>>> 20 a nie noc. Już podawałem - średnio tam jest samochód na półtorej
    sekundy.
    >>>>>>>>>>> To, że Ty podawałeś, to taki trochę średni argument. Mamy ten dostępny w
    >>>>>>>>>>> sieci filmhttps://www.youtube.com/watch?v=je16u7eOMWA&t=25
    s. W 25
    >>>>>>>>>>> sekundzie widzimy pierwszy nadjeżdżający z przeciwka pojazd, a w 28
    >>>>>>>>>>> sekundzie kolejny. W 29 sekundzie już mamy dwa samochody uderzające w
    >>>>>>>>>>> siebie (snop iskier). Ale kolejny pojazd masz dopiero w 36 sekundzie
    >>>>>>>>>> snop iskier to chyba juz od szorowania po jezdni.
    >>>>>>>>>> Zderzenie ciut wczesniej.
    >>>>>>>>> Może. Niewiele na tym filmie widać.
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Za to na innych zdjeciach widac pieknie zeszlifowaną felge w bmw - to
    >>>>>>>> wtedy musiało tak iskrzyc ...
    >>>>>>>
    >>>>>>> Od aluminiowej felgi to chyba nie bardzo. Prędziej od karoserii/bloku
    >>>>>>> silnika lub np. tarczy hamulcowej.
    >>>>>>
    >>>>>> Wydaje mi się, ze aluminiowa powinna pięknie iskrzyc. W koncu to palny
    >>>>>> metal. Moze byc jeszcze "magnezowa".
    >>>>>
    >>>>> Zdecydowanie nie. Aluminium momentalnie się momentalnie pasywuje trwałą
    >>>>> warstewką tlenku odcinając góly metal od tlenu. Spróbuj pociąć coś
    >>>>> aluminiowego szlifirką, a spróbuj stalowego. Nawet chyba nierdzewna może
    >>>>> odrobinę zaiskrzyć.
    >>>>
    >>>> Przy 250km/h tez nie ?
    >>>>
    >>>> https://aviationforaviators.com/2022/09/21/whats-the
    -story-behind-jetblues-nose-gear-incident/
    >>>>
    >>>> Stal, aluminium, magnez ?
    >>>
    >>> Guma. Widać jak w momencie pierwszego kontaktu pojawia się chmura dymu,
    >>> potem nastepuje jej zapłon albo w skutek tarcia (grzania) samej gumy,
    >>> albo którejś z metalowych cześci.
    >>
    >> Ale opony IMHO szybko spadły. A felgi widac jak zeszlifowane.
    >
    > Wcale nie tak szybko. Jedna siedziała do końca, druga spadła dopiero
    > kilkanaście s. przed zatrzymaniem.

    Po takim zeszlifowaniu felgi, to opona dosc szybko musiala przestac
    byc dociskana do pasa.

    > Stopy Mg nie wiem jak się zachowują bo nigdy nie ciąłem, ale Al nie

    Sam magnez ponoc płonie pięknie :-)

    > iskrzy.

    Nawet przy duzej predkosci?

    > Mg nie ma takiej warstwy tlenkowej jak Al ale też nie sądzę,
    > żeby podwozie było ze stopów magnezu.

    stopy magnezowe są stosowane na felgi, bo lekkie ... ale nie wiem czy
    w lotnictwie. Moze niedopuszczone.

    > https://youtu.be/7qDgr03ArNo
    > pierwszy profil jest stalowy, następny aluminiowy
    >
    > Tu masz nb. SS bo też wątpiłeś, że iskrzy:
    > https://youtu.be/Hcn_vEQEYO4&t=317

    Nie wypowiadałem sie odnosnie SS.

    Natomiast ... tu ciekawa chinska tradycja - rzucanie plynnym zelażem
    https://www.youtube.com/watch?v=qw0lHu4CNAg
    https://www.youtube.com/watch?v=7pfO6PJLTM4
    https://www.youtube.com/watch?v=-rHe22c6V34

    To sie nazywa "fajerwerki" :-)

    W dawnych czasach to chyba było płynne żeliwo - zdaje sie ze wszyscy
    mieli problem z osiągnieciem temperatury do topienia żelaza/stali
    niskowęglowej ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1