  • Data: 2013-11-10 14:44:06
    Temat: Re: Czy (i jak) można sądownie zweryfikować podatek miasta?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 8 Nov 2013 21:42:30 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > On Wed, 6 Nov 2013, cte wrote:
    > Nie napisałeś, więc dla porządku spytam, czy znasz hasło: "opłata
    > adjacencka"? To właśnie ta opłata.
    > Nie mam pojęcia czy może być żądana od kwoty wyceny z operatu,
    > zapodaję tylko na wypadek jakby kto guglowi chciał dać zadania ;)

    11) opłacie adiacenckiej - należy przez to rozumieć opłatę ustaloną w
    związku ze wzrostem wartości nieruchomości spowodowanym budową
    urządzeń infrastruktury technicznej z udziałem środków Skarbu Państwa,
    jednostek sa-morządu terytorialnego, środków pochodzących z budżetu
    Unii Europej-skiej lub ze źródeł zagranicznych niepodlegających
    zwrotowi, albo opłatę ustaloną w związku ze scaleniem i podziałem
    nieruchomości, a także podziałem nieruchomości;

    Inwestycji infrastrukturalnych jak rozumiem nie bylo, scalenia tez
    nie, a podzial ... hm, wczytac sie w operat, jesli pani przemnozyla
    pole razy zwykla stawke za metr, to przed podzialem pewnie by tak samo
    liczyla, a wiec wartosc przed podzialem bylaby taka sama.

    > [...]
    >
    > Można zastosować "wariant białołęcki" (to taka dzielnica w Warszawie).
    > Znaczy kupić tanio (bo podmokłe itede), zabudować, a potem robić awanturę
    > że jak tak można, "nikt nie dba o ochronę przeciwpowodziową a tu przecież
    > budynki stoją".
    > Ergo, powyższe zastrzeżenia faktycznie mają ograniczoną wagę :|

    Tylko jeszcze trzeba szybko sprzedac po rozpoczeciu prac, bo lepiej
    aby oplate adiacencka przyslali nowemu wlascicielowi :-)

    Oczywiscie naprawa walow nie wydaje mi sie nowa inwestycja - waly sa i
    byly, a konserwacje biezace naleza do zadan gminy, czy tam innych
    organow :-)

    J.