  • Data: 2008-11-09 23:01:56
    Temat: Re: Czy hipoteka moze byc na nieruchomosci?>
    Od: "Piotr" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chce kupic rower.
    > W umowie napisane jest, ze zabezpieczniem ma byc hipoteka (???).
    > No albo ktos sie pomylil, albo ja czegos nie rozumiem?
    > Hipoteka na rowerze?
    > Czy mam dralowac do sadu po wpis do rowerowej ksiego wieczystej?

    Przede wszystkim rower to ruchomosc.

    Dwa jesli juz to w gre wchodzi zastaw, a nie hipoteka.

    Trzy nie opisales dokladnie calej sytuacji.

    A cztery pewnie to postanowienie z jakiegos szablonu, ktory stosuje sie do
    wielu umow. Swiadczy to niewatpliwie o balaganie w instytucji, ktora stosuje
    te umowy. W praktyce pewnie punkt nie jest stosowany, bo i jak. No chyba, ze
    chodziloby o rower za 200 tys. zl super specjalistyczny, to wtedy moze
    rzeczywiscie chodzic o zabezpieczenie kredytu hipoteka na nieruchomosci, np.
    na dzialce budowlanej.