eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy grodzenie osiedla siatką nie narusza przepisów budowlanych? › Re: Czy grodzenie osiedla siatką nie narusza przepisów budowlanych?
  • Data: 2008-08-18 07:42:27
    Temat: Re: Czy grodzenie osiedla siatką nie narusza przepisów budowlanych?
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik pisze:

    > Ale przyszło mi do głowy już po wysłaniu posta inne rozwiązanie.
    > Ustanowienie służebności gruntowej na rzecz reszty osiedla w przedmiocie
    > jakiejś tam alejki, która spełnia ważną rolę komunikacyjną.

    W praktyce najczęściej tak właśnie jest. Obecne osiedla powstają de
    facto na gruntach stanowiących własność mieszkańców lub oddanych im w
    użytkowanie wieczyste. Jednocześnie wyznacza się pewne pasy drogowe i
    komunikacyjne, na których ustanawia się nieodwołalną służebność
    przejazdu i przechodu.

    Z tego powodu jeśli jest wątpliwość, czy ogrodzenie utrudnia poruszanie
    się po chodnikach, warto zerknąć do księgi wieczystej dla danej działki.
    Jeśli ustanowiona jest na niej wspomniana służebność, wówczas jest
    podstawa do kroków prawnych.

    Jako mieszkaniec niejednego osiedla rozumiem potrzebę grodzenia pewnych
    części wokół domów wielorodzinnych - redukuje to problem psich kup,
    dewastacji terenów zielonych etc. Z drugiej strony nie wolno zapominać o
    przepisach i zdrowym rozsądku :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio