  • Data: 2012-01-18 09:36:38
    Temat: Re: Czy dziecko ma prawo do bezpłatnego leczenia?
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-01-17 22:15, Mini Moda pisze:
    > Mam taki oto zgryz, postaram się jak najbardziej zwięzłowato:).
    > Muszę zrobić dziecku badanie w kierunku krztuśca. W mieście w którym
    > mieszkam można tylko w szpitalu, prywatne laboratorium nie robi. W szpitalu
    > pielęgniarka wymaga zaświadczenia o ubezpieczeniu.
    A to ta właśnie pielęgniarka szpital prowadzi? Idź do przełożonego,
    przedstaw sprawę i jak wtedy się nie uda, to się martw. Widzę, że
    doświadczenia ze "służbą" zdrowia masz niewielkie. Ja już się nauczyłem,
    że w tej instytucji najniżej postawiony personel ma zawsze najwięcej do
    powiedzenia w każdej sprawie. Należy zlewać i dochodzić swoich praw
    wyżej (kierownik przychodni, dyrektor szpitala itp). Każda placówka jest
    kontrolowana przez jakąś placówkę nadrzędną i tam w razie czego trzeba
    uderzać, gdy nie uda się na szczeblu lokalnym. Informacje na ten temat
    powinny być dostępne w każdej placówce.
    Składanie skarg na uparty, czy pyskujący personel jest wysoce wskazane,
    bo "służba" zdrowia to instytucja wysoce zbiurokratyzowana i tylko
    papierkami da się coś tam załatwić (czyli żadne rozmowy z przełożonym
    nie osiągną efektu długofalowego, bo się usłyszy tylko, że "wicie,
    rozumicie, pieniendzy nam nie dajom" i sprawy koniec) - zwłaszcza NFZ
    radośnie takie skargi zbiera i później może się to odbijać na finansach
    danej placówki.

    Maciek