eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy drogi wewnętrznej dotyczą jakieś przepisy w sprawie warunków technicznych? › Re: Czy drogi wewnętrznej dotyczą jakieś przepisy w sprawie warunków technicznych?
    From: "Gray" <n...@a...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy drogi wewnętrznej dotyczą jakieś przepisy w sprawie warunków
    technicznych?
    Date: Fri, 7 May 2010 18:08:34 +0200

    Użytkownik "Alek" napisał w wiadomości news:hs17th$blc$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Gray" napisał

    > Owszem, prywatna, ale dostępna publicznie.
    > Konkretnie chodzi mi o drogę osiedlową. Jest w administracji spółdzielni
    > mieszkaniowej, ale jest otwarta dla wszystkich.

    Ustal status drogi w gminie, ZDM itd.,itp., powiedzą przez telefon jak
    podasz nazwę.ulicy. Jeżeli okaże się że to droga publiczna, czy zaliczona do
    publicznych, możesz walczyć z Pord. Jeżeli właściciel jest prywatny to
    możesz z powództwa cywilnego. Nie ma znaczenia: otwarta-nieotwarta,
    dostępna-niedostępna. Wtedy możesz skażyć, że właściciel niepotrzebnie ci
    drogę otworzył i wskutek tego doznałeś uszczerbku na mieniu itd. Ale
    właściciel zapewne działał dla twojego dobra itd., czyli wjechałeś na
    prywatną własność na własną odpowiedzialność (oznakowane chyba) i tyle.

    > Mi akurat chodzi o uszkodzenie samochodu. Samochód wyższy niż osobówka ale
    > nie żaden pojazd specjalny, zwykły samochód dostawczy zarejestrowany,
    > dopuszczony do ruchu. Zawadził o obiekt położony zbyt nisko nad jezdnią i
    > są szkody. Chciałoby się wystąpić z roszczeniem do zarządcy drogi, ale
    > potrzebny punkt zaczepienia.

    j.w.
    Jeżeli był teren oznakowany właściwie kierowca powinien mieć świadomość
    zagrożeń.

    > Gdyby stało się to na drodze publicznej to są przepisy które mówią jakie
    > wymiary ma mieć skrajnia, a co z drogą wewnętrzną?

    Odnośnie dróg publicznych oczywiście tak. Na wewnętrznych czyli prywatnych
    rządzi i odpowiada właściciel. A tego na drodze cywilnej ewentualnie można
    pozwać. Dokładnie jakbyś na grilla do kumpla pojechał i nie zmieścił się w
    bramę ;-).

    Pzdr.
    --
    Gray