  • Data: 2003-01-13 15:52:54
    Temat: Re: Czy do nowych kompow windows jest za darmo?
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Albercik wrote:
    >Mianowicie jesli taki windows zostanie wprowadzony do obrotu - a jest
    >wprowadzony gdy kupujesz go w wersji oem razem ze sprzetem. to mozesz sobie
    >nim potem swobodnie dysponowac - instalowac na innym sprzecie - i wszystko
    >jest zgodne z prawem dopoki liczba licencji zgadza sie z iloscia
    >zainstalowanych systemow - i obojetne czy to box czy oem - instalujesz gdzie
    >chcesz.
    >Takie jest moje zdanie. Mozesz sie z nim niezgadzac.

    To i ja pozwolę sobie się z Toba nie zgodzić :)
    IMHO Twoje tłumaczenie treści tego artukułu daleko wykracza poza
    to o czym on rzeczywiście mówi. A mówi wyłącznie o _obrocie_
    i nienaruszaniu tym _praw autorskich_ (a nie dowolnych praw).

    W przypadku instalacji/używania OEM niezgodnego z licencją użytkownika
    chodzi jednak o _używanie_ a nie obrót i nie o prawa autorskie
    a zwykłe prawa cywilne stron umowy EULA. Artykuł 51 nie mówi
    nic na ten temat i dlatego nie ma tu zastosowania.

    Przy okazji, informacje dystrubutora MS na temat OEM:

    http://www.balta.pl/programy/index.php3?show=pytania

    Powyższe informacje uzyskać można także:
    Infolinia BSA (22) 434 34 34
    Infoserwis MS (22) 43 11 999 lub 0 801 308 801

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl