    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy dalej XP będzie legalny?
    Date: Thu, 13 Mar 2008 00:46:42 +0100

    On Mon, 10 Mar 2008, Jd. wrote:

    > Użytkownik "Tomasz" <t...@n...net> napisał w wiadomości

    > Tak.
    > Ale to nie reguła, jakbyś odsprzedawał router Cisco to IOS by utracił
    > licencję.

    ...oczywiście pomijając dyskusyjność takiego postawienia sprawy
    (a raczej rozumienia slowa "legalność") w świetle pojęcia "egzemplarza"
    oraz art.51 (do znalezienia w archiwach) tudzież przepisów karnych
    dotyczących "pozyskania od nieuprawnionego" oraz "osiągnięcia
    korzyści" (jak rozumiem ujemnej ;)).

    Znaczy może flejma sprowokuję, ale bez zamiaru zajmowania stanowiska,
    zadowalając się wskazaniem iż "legalność" bywa pojęciem nieścisłym,
    zaś w rachubę mogą wchodzić trzy stopnie oceny:
    - dane postępowanie jest lub nie jest zagrożone odpowiedzialnością karną
    - dane postępowanie stanowi lub nie stanowi złamania umowy
    - owo złamanie umowy może być egzekwowane prawnie, jako naruszenie prawnie
    wiążącego postanowienia może być zaskarżone w sądzie cywilnym, lub
    może dotyczyć prawnie nieważnego zapisu (równie dobrze możemy np.
    zawrzeć pisemną lecz nienotarialną umowę sprzedaży nieruchomości,
    żeby wyjaśnić co mam na myśli) i "ścigane" może być na drodze
    dżentelmeńskiej lub mniej dżentelmeńskiej, np. w postaci wpisania
    na czarną listę "temu panu już nic więcej nie sprzedamy".

    pzdr, Gotfryd