  • Data: 2011-10-18 09:24:13
    Temat: Re: Czy da się dowiedzieć czyja jest działka ?
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I słyszysz "a jaki ma Pan interes prawny w uzyskaniu tej informacji?" :)

    Wielokrotnie to praktykowałem. Mówi się prawdę: "chcę ustalić
    właściciela, bo jestem zainteresowany kupnem". Dostaję wypis ewidencyjny
    działki (koszt ok. 6 zł). Być może da się zrobić piękne oczy, ale to
    raczej w mniejszych oddziałach geodezji. Potem księgi wieczyste. A potem
    to loteria, namierzyć kogoś jest nieraz ciężko. W księdze nie będzie
    adresu ani telefonu.
    Łatwiej jest czasem spytać sąsiadów czy nie mają kontaktu do
    właściciela, albo chociaż mniej więcej gdzie mieszkają.

    Jedną osobę ustaliłem np. tak: z geodezji nr księgi, z księgi imię i
    nazwisko właściciela, od sąsiada wiedza że właściciel mieszka mniej
    więcej w pewnej okolicy. Ze starej książki telefonicznej po nazwisku
    znalazłem tę osobę mieszkającą właśnie w podanej okolicy i - bingo!
    Niestety cenę działki rzucił z kosmosu :(

    --
    Krzysztof