  • 1. Data: 2002-02-07 12:46:49
    Temat: Re: Czy byłbym winien śmierci dziecka?
    Od: S...@u...gov.pl (Sławomir Obrzeżgiewicz)

    >Z tego co ja wiem, nie można kogoś oskarżyć za niefachowe
    >udzielenie pierwszej pomocy z tego prostego powodu, że nie można wymagać od

    >każdego, żeby znał się na wszystkich aspektach medycyny. Tym bardziej, gdy
    ktoś działał
    >w dobrej wierze zamierzając pomóc.

    mozesz podac na czym opierasz te wywody ?

    s.o.c.

  • 2. Data: 2002-02-07 14:23:27
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 7 Feb 2002 13:46:49 +0100, S...@u...gov.pl (Sławomir
    Obrzeżgiewicz) wklepał(-a):

    >mozesz podac na czym opierasz te wywody ?

    Napisał już o tym Tomek (działanie w dobrej wierze).

    A jeśli chodzi o nieudzielenie pomocy, to w kodeksie karnym jest stosowny zapis
    (ale w praktyce nie egzekwowany).

    USTAWA z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny. (Dz. U. Nr 88, poz. 553)

    Art. 162.
    § 1. Kto człowiekowi znajdującemu się w położeniu grożącym bezpośrednim
    niebezpieczeństwem utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu nie
    udziela pomocy, mogąc jej udzielić bez narażenia siebie lub innej osoby na
    niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, podlega
    karze pozbawienia wolności do lat 3.

    § 2. Nie popełnia przestępstwa, kto nie udziela pomocy, do której jest
    konieczne poddanie się zabiegowi lekarskiemu albo w warunkach, w których
    możliwa jest niezwłoczna pomoc ze strony instytucji lub osoby do tego
    powołanej.

    Karate Klub NATAN http://www.karate.iq.pl/