    From: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy banknot to urzędowy druk w rozumieniu ustawy?
    Date: Thu, 26 Apr 2007 13:35:32 +0200

    Olgierd napisał(a):
    > Natomiast niewątpliwie podlegają tejże ochronie wzory itd., czyli np. te
    > banknoty, które nie weszły do obiegu. Cała reszta jest materiałem
    > urzędowym.

    Czy jakakolwiek ustawa zawiera definicję "materiału urzędowego"? Bo na
    pewno nie jest to "wszystko, co wyjdzie z urzędu" (gdyby tak było, tzw.
    BIP-y byłyby wyjęte spod tego, a często zawierają materiały chronione
    typu: przedruki artykułów prasowych).

    Inna sprawa: czy mamy gdzieś definicję urzędu? Biorąc pod uwagę niedawne
    kłopoty z wezwaniem prezesa NPB przed komisję ze względu na niezależność
    NPB, może też być tak, że wcale nie jest żadnym tam "urzędem".

    To prawnicze "przeciąganie liny" może się skończyć upadkiem dowolnej ze
    stron, ciekawe tylko jakby tu zorganizować taką próbę sił? Z tego co
    wiem, euro jest chronione podobnie.

    Z podobnej beczki: urzędy miast, gmin, etc. równie często "prawem
    kaduka" zastrzegają sobie użycie flag i herbów, chociaż tutaj sprawa
    jest jasna: są one wyłączone spod prawa autorskiego (z takim drobnym
    detalem, że herb można wykreślić na wiele sposobów i może zawierać
    wkład twórczy autora do ogólnego projektu, który nie podlega pod PA).

    R.