eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy SM ma obowiązek wskazać precyzyjnie osobę popełniającą wykroczenie?Re: Czy SM ma obowiązek wskazać precyzyjnie osobę popełniającą wykroczenie?
  • Data: 2007-07-19 00:19:21
    Temat: Re: Czy SM ma obowiązek wskazać precyzyjnie osobę popełniającą wykroczenie?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    "Przemo" <z...@a...pl> wrote in message
    news:7b9b.000000f7.469e4c8a@newsgate.onet.pl...
    > Witam!
    >
    > Pytanie moje dotyczy takiej sytuacji:
    > Za szybą samochodu znajdujemy karteczkę od Straży Miejski z prośbą o
    > stawiennictwo w związku z popełnionym wykroczenie drogowym art 144 92 s 1
    > - coś takiego namazali
    > Przypuszczam, że sprawa dotyczyła parkowania na uliczce gdzie był zakaz
    > wiazdu
    > z podpisem, że niedotyczy wiazdów gospodarczych.
    > Samochód jest rejestrowany na 2 osoby, jeżdzi nim więcej osób czy straż
    > musi
    > wskazać konkretną osobę (nie widziała kierowcy), która popełniła
> [...]

    Aha.
    SM prosi właściciela samochodu o stawienie się celem wyjaśnienia kto
    prowadził samochód.
    Zgodnie z art 78.4. prawa o ruchu drogowym:
    Dla przypomnienia.
    -----------------
    4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    uprawnionego
    organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym
    czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy przez
    nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.
    Jeżeli wskaże to ta osoba zostanie ukarana mandatem za wykroczenie drogowe
    z art 144 92 s 1
    Jeżeli nie będzie potrafił wskazać wówczas wezwany właściciel zostanie
    ukarany mandatem za wykroczenie drogowym z art 78.4 powyżej
    a sprawę z art 144 92 s 1 się umorzy z powodu niewykrycia sprawcy.
    :)
    Raczej sie nie szarp tylko zapłać, bo w sądzie grodzkim dostaniesz więcej
    (grzywna może wynieść do 3000 zł) plus koszty procesu.