  • Data: 2023-12-27 20:37:05
    Temat: Re: Czy Holocaust był niemieckim ludobójstwem (tylko) WYZNANIOWYM? [Was: a w Sejmie sie dzieje]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 27 Dec 2023 17:38:38 +0100, Shrek wrote:

    > Raczej żydowski. Widać choćby po polobozach gdzie niemcy jednak prostują
    > i przepraszają a żydzi pyszczą i skutecznie dyktują nam ustawy. Niemcy
    > mają marketing taki że to byli hitlerowcy vel naziści a nie niemcy, ale
    > polakom raczej holokaustu nie przypisują, co najwyżej są biernymi
    > benefcjentami georaficznej lokalizacji i sformułowania polobozy. Żydzi

    Pewnie by chętnie skorzystali, ale chwilowo ciągle jeszcze im nie
    wypada :-)

    > uczestnicą w tym aktywnie i aktywnie wmajają nam sprawstwo - do tego
    > stopnia że przekonali jakieś 10 procent aktywnych użytkowników usenetu
    > że to my jesteśmy narodem sprawców i jak próbujesz z tym dyskutować to
    > zostajesz antysemitą i zwolennikiem roziwązania ostatecznego.

    A swoją drogą - powinno im chyba zależeć, zeby swiat pamiętał,
    kto im ten holocaust zrobił.

    > Z dość prostego powodu - jednak niemców było mniej. Więc łatwiej było
    > spotkać polaka niż niemca w lesie.

    W lesie to raczej nie było problemów. Problem był w miastach i
    wioskach.

    > No i "błąd przetwania"- ten co
    > spotkał niemca na ogół o tym już nie opowiedział:(

    A niekoniecznie - nie każdy miał na twarzy wypisane, ze Żyd.

    > Co do udziału polaków w wyłapywaniu żydów proponuję eksperyment myślowy
    > - jedź na okupowaną część ukrainy z ograniczonym zasobem gotówki, gdzie
    > ruscy innostanców aktywnie szukają, wyobraź sobie że w majtkach masz
    > dokument potwierdzający twoją narodowść i powiedz jak długo przewidujesz
    > że uda ci się ukrywać, nawet przy założeniu życzliwej obojętności tubylców.

    Nie wiem, ale z drugiej strony wiadomo, ze ta rosyjsko-filna część
    miejscowej ludnosci pomaga w aktywnym szukaniu ... nie tylko
    inostrancow.

    J.