  • Data: 2006-10-05 14:37:00
    Temat: Re: Czas na rozpatrzenie reklamacji firmy ubezpieczeniowej OC
    Od: "bob67" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > jesteś pewien??
    >
    > w piśmie wyraźnie czekają na wyjaśnienia bądź zapłatę a nie mają obowiązku
    > odpowiedzi na moje wyjasnienia??
    > jednymi słowy nie mają odpowiedzi na moją reklamacje?
    Odpowiadam na podstawie informacji ktore podales w pierwszym poscie- jest
    tam wskazane tylko ze zadaja od Ciebie pewnej kwoty (a nie ze chca
    wyjasnien)

    Skoro jest rowniez infomacja ze alternatywnie prosza o wyjasnienia to w
    takim przypadku IMO mozna na upartego przyjac ze maja 14 dni na
    ustosunkowanie sie do Twojego stanowiska (art. 817 par. 2 kc przewiduje 14
    dniowy termin do spelninia siwadczenia przez zaklad ubezpieczen a- dotyczy
    on wiec troche innej sytuacji ale pomocniczo mozna sie na niego powolac).

    Musisz jednak miec swiadomosc ryzyka, ze zaklad ubezpieczen nie bedzie
    chcial odpowiadac i wystapi przeciwko Tobie do sadu. W tej sytuacji nie
    obronisz sie ze wypowiedziales umowe (jezeli nie masz pokwitowania odbioru
    wypowiedzenia / dowodu nadania pisma) - przekrasz wiec sprawe. Aby
    zminimalizowac straty bedziesz mogl tylko wskazac ze zastosowales sie do ich
    zadania i udzieliles wiec wyjasnien - nie dales wiec powodu do wytoczenia
    powodztwa - zatem przy pierwszj czynnosci procesowej mozez uznac ich
    roszczenie o zaplete zadajac jednoczesnie zwrotu kosztow postepowania
    saodowego (wtedy sad zasadzi od Ciebie skladke, a ich obciazy kosztami
    procesu ktore Ty jako przegrywajacy musialbys zaplaciac).