    From: Maverick <k...@N...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Cross-> Pomocy.. problem z odszkodowaniem z OC?
    Date: Thu, 20 Nov 2008 12:21:17 +0100

    Mirek wrote:
    > No i stalo sie
    > zawsze sie sporo slyszalo o kombinacji w firmach ubezpieczeniowych ale
    > w przeciagu ostatnich kilku dni odczuwam je osobiscie na wlasnej skorze
    > do rzeczy

    Jakie TU sprawcy?

    > Szkoda z OC sprawcy, moja auto ubezpieczalem w kwietniu na wartosc ok 12tys

    Przy OC nie ma skladki zaleznej od wartosci samochodu, bo w praktyce to
    nie ubezpieczasz swojego samochodu tylko INNE SAMOCHODY. Zazwyczaj
    bardziej sie liczy miejsce gdzie mieszkasz oraz silnik (uwazaja ze
    wiekszy silnik = bardziej niebezpieczna jazda) - bez duzego znaczenia
    czy to merc 1.8 z 1980 roku czy np seal leoon 1.9 tdi z 2007

    > wg wyceny szkody z OC sprawcy wyszlo im ze szkoda wynosci ok 10500

    Standardowo liczone wg ASO na oryginalach

    > a wartosc samochodu jakies 9500 gdzie od razu powiedziano mi ze to szkoda
    > calkowita

    Nie ma takiego pojecia w OC, ale zalozmy ze tak

    > Obnizono rowniez wartosc pojazdu ze wzgledu na przebieg ok 3tys + inne
    > obnizki

    Jakie? Jaki to byl przebieg ze tak obnizyli? 1 mln? 2?

    > Ostatecznie wyceniono mi szkode na jakies 4tys

    Jelsi szkoda to 4 k, a wartosc samochodu to 9.5 k to gdzie problem?
    niech naprawiaja na oryginalach.

    > nie mam pojecia co robic i jak z nimi rozmawiac
    > z tego co wiem to mam prawo damagac sie odszkodowania do wysokosci wartosci
    > ubezpieczania OC

    Nie - masz prawo domagac sie przywrocenia samochodu do stanu nie
    gorszego niz przez wypadkiem.

    > ale moje jest na 12tys OC a wg nich po obnizeniach wartosci po 5 miesiacach
    > o 3-4 mniej !!!

    A ile jest naprawde warte? Przejrzyj allegro , obniz cene o 1k i
    bedziesz wiedzial. Bo wartosci z tabelek to sa czasem cudowne.

    Z OC maja obowiazek przywrocic samochod do stanu nie gorszego niz przez
    wypadkiem. Nie ma pojecia szkody calkowitej (jak przy AC). Jest
    dopuszczalne wyplacenie wartosci samochodu sprzed wypadku - jesli
    naprawa nie jest oplacalna - ale na to trzeba miec albo zgode
    wlasciciela, albo wysokie przekonanie o nieoplacalnosci naprawy (jak
    naprawa jest kilka razy drozsza niz samochod).

    Narazie zlozyli Ci pierwsza oferte - trzeba sie od niej odwolywac.
    Powolaj sie na :
    http://www.eurotax.pl/P/fzgratis/index.php?layout=

    To z tej bazy np US bierze wartosc samochodu, generalnie jest ona
    kiepska, ale wszelkie urzedy z niej korzystaja. Jelsi tam jest wyceniany
    duzo wyzej niz TU sprawcy CI proponuje to jestes w domu - bo wygrasz
    przed kazdym sadem.
    --
    Regards,
    Maverick