  • Data: 2006-01-22 18:07:39
    Temat: Re: Co zrobić z workiem danych osobowych?
    Od: blogger <r...@n...fr> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wrote:

    > pewnego

    > Masz obywatelski, wynikający z art. 304 kpk, powiadomić o tym fakcie
    > policję lub prokuraturę.

    Czy chodzi o to?

    Art. 304. § 1. Każdy dowiedziawszy się o popełnieniu przestępstwa
    ściganego z urzędu ma społeczny obowiązek zawiadomić o tym prokuratora
    lub Policję. Przepis art. 191 § 3 stosuje się odpowiednio.

    § 2. Instytucje państwowe i samorządowe, które w związku ze swą
    działalnością dowiedziały się o popełnieniu przestępstwa ściganego z
    urzędu, są obowiązane niezwłocznie zawiadomić o tym prokuratora lub
    Policję oraz przedsięwziąć niezbędne czynności do czasu przybycia organu
    powołanego do ścigania przestępstw lub do czasu wydania przez ten organ
    stosownego zarządzenia, aby nie dopuścić do zatarcia śladów i dowodów
    przestępstwa.

    § 3. Zawiadomienie o przestępstwie, co do którego prowadzenie śledztwa
    przez prokuratora jest obowiązkowe, lub własne dane świadczące o
    popełnieniu takiego przestępstwa Policja przekazuje wraz z zebranymi
    materiałami niezwłocznie prokuratorowi.

    Gdzie tutaj wynika obowiazek zawiadamiania o worku?