  • Data: 2024-03-19 07:17:40
    Temat: Re: Co z tymi samochodami?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-03-19, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ktoś tu pisał o propozycji bodajże chłopaków z WATu ale bez dalszego ciagu,

    > Znamy skład ofległych planetoid, to może i jest to wyższa szkoła
    > rakietowa ale do zrobienia.

    Nie znamy składu odległych planetoid. Spekulujemy zwykle na podstawie
    widm emisyjnych* (jeśli coś wysyła promieniowanie EM), które dostarczają informacji o
    składzie elementarnym ale
    już nie za bardzo o związkach chemicznych.

    http://pe.org.pl/articles/2016/9/65.pdf
    Rys.2.

    To jest pomiar totalnie niespecyficzny. Każda substancja organiczna
    mająca grupy alifatyczne (a ma prawie każda) będzie pochłaniała w tym
    zakresie (3.2-3.5um). Opary paliwa, surfaktanty na szybie, folia
    przeciwsłoneczna, soczysty pierd w kabinie, podejrzewam, że także jak
    komuś mocno wali z gęby.

    *) ewentualnie odbiciowych, ale nie wiem czy się to robi, no i
    podejrzewam, że do tego trzeba teleskopu z odpowiednią optyką poza
    ziemską atmosferą.

    --
    Marcin