    From: "Maluch" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Co to jest droga publiczna?
    Date: Mon, 26 Mar 2007 16:43:19 +0200

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:eu8gut$cdl$1@opal.icpnet.pl...
    > Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > A czytałeś art.98KW ? A tylko z niego mżna by ukarać.

    > Nie ja uznaję tylko KW się kłania.

    Działają wszystkie art. PoRD dot. bezpośrednio bezpieczeństwa w ruchu
    drogowym z pamięci podaję przykłady: Kierujący /uczestnik :)/ powinien
    jechać z taką prędkością aby panować nad pojazdem. Tłumacząc to na chłopski
    rozum, masz tak jechać abyś dojechał w jednym kawałku wraz z pojazdem i
    wszystko to, co jest w zasięgu Twojego rażenia podczas jazdy, po Twoich
    akrobacjach ma pozostać w stanie nienaruszonym. Jeszcze dopiszę np. zasadę
    prawej ręki itd.itp. Art. 98 kw po wycięciu "dróg wewnętrzych" w całej
    okazałości działa /przeczytaj go cały do ostatniego wyrazu/. Na niektórych
    terenach mogą działać np. regulaminy. Wogóle jak się wydaje tu nie ma sporu
    między prawnikami, czy działają art. dot. bezpośrednio bezpieczeństwa. Jak
    czytałeś tego fachowca, kontrowersje budzą przepisy dot. statycznych
    sytuacji np. zakaz zatrzymania, czy postoju, czy brak dokumentów, czy też
    przepisy porządkowe. Chodzi o to w tym sporze, czy na niektórych terenach
    przeznaczonych do ruchu za takie sprawy można ukarać i czy wogóle powinny
    działać wszytkie art. PoRD. We wcześniejszych wyrokach SN uznawał, że
    wszystko działa, potem wycofywał się, że niektóre nie działają, ale tak czy
    inaczej wszelakie przepisy dot. bezpośrednio bezpieczeństwa w ruchu
    działają. Gdybyś napisał zaraz na początku, że nie działają niektóre
    przepisy kodeksów, a nie że wogóle nie sięgają, i nie podałbyś tego
    przykładu, to nie byłoby o czym dyskutować, bo byłaby zgoda ;)))))).
    --
    Maluch