  • Date: Mon, 26 Mar 2007 13:48:47 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Co to jest droga publiczna?

    witek napisał(a):
    [ciach]
    > Nie. Twierdziłem, że uważasz, że droga niepubliczna jest wtedy, kiedy
    > włączasz się do ruchu.

    Nie do końca. Nie zauważyłeś, lub nie zrozumiałeś, użytego przeze mnie
    słowa "uproszczenie".

    > I próbuję ci podać setki przykładów, kiedy włączasz się do ruchu również na
    > drodze publicznej.
    > Ale jak widać do ciebie to nie przemawia.

    Do ciebie nie dociera, że chodziło o rozróżnienie drogi publicznej od
    niepublicznej w kontekście ruchu pojazdów mechanicznych, ze szczególnym
    uwzględnieniem samochodów.

    Czyli: jedzie sobie samochód drogą (a jako że kierowca grzeczny i
    trzeźwy to nie jedzie np. chodnikiem po pieszych, tylko jezdnią; może ty
    masz zwyczaj jeździć samochodem chodnikami i dla ciebie to norma, ale
    nie przypisuj tego wszystkim innym) i nagle musi de facto włączyć się do
    ruchu. Ergo - był na drodze nie będącej drogą publiczną (lub był na
    drodze gruntowej)

    > Samochody poruszają się po części drogi zwanej jezdnią.

    Bingo.

    > A teraz podpowiedź dla ciebie w postaci definicji drogi.
    > Zwróć uwagę, że pobocze i chodnik są częścią drogi.

    Owszem, ale jako jej część zasadniczo nie przeznaczona do ruchu pojazdów
    nie są "na temat".

    > Art. 2.
    > Użyte w ustawie określenia oznaczają:

    [ciach]

    ZNAM ustawę, uparciuchu... Przestań mi tu ją ciągle cytować!

    A teraz poczytaj sobie to:

    uprościć -- upraszczać
    1. <<uczynić coś mniej skomplikowanym>>
    2. <<ująć coś w sposób powierzchowny>>

    Na ujęcie tej kwestii w sposób powierzchowny pozwoliłem sobie, ponieważ
    większość osób tutaj "działających" ma inteligencję wystarczającą do
    zrozumienia pewnych uproszczeń. Konkretnie - nie sprecyzowałem, że
    chodziło o jezdnię drogi, bo to w tym kontekście powinno być oczywiste
    dla osoby nie upośledzonej umysłowo. Dla ciebie - niestety - nie było
    oczywiste. Twój problem.