    From: "sofu" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co robić gdy rodzina zmarłego chce okraść kaleką żonę?
    Date: Wed, 24 Feb 2010 16:10:40 +0100

    news:hm3edm$84j$9@inews.gazeta.pl...
    -----------

    > przede wszystkim nalezy utalic status tego mieszkania.
    > Czy to mieszkanie bylo jego czy bylo ich.
    >

    > niezaleznie od tego ze swoja czescia mogl zrobic co chcial.
    > jego czesc to cale mieszkanie jesli mieszkanie nalezalo do niego, lub
    > 50% jesli bylo ich wspolne.
    >
    > W testamencie mogl zapisac co chcial i komu chcial. Przy czym w
    > testamencie rozporzadza swoja czescia, czyli albo caloscia i corka jest
    > wlasicicielem calosci, albo polowa czyli jest to w tej chwili
    > wspowlasnosc corki i zony.
    >
    > darowac tez mogl, przy czym zwykle darowizny "polowy" nie maja miejsca,
> [...]
    -

    Na marginesie, ona musi sie jak najszybciej znależc w jakims domu opieki.
    Ja myśle, że oni nie mogli tego przepisać darowizną na siebie.
    Albo on sie nie chcial na to zgodzic z obawy co z nim siostrzyczka zrobi,
    albo z przyczyn prawnych tego nie mogli zrobić
    bo sie ktos doszukał, ze jednak spłata mieszkania następowała juz po
    zawarciu małzenstwa przez niego?
    Bo to jest tak, że przy przekształceniu składało się wniosek o
    przekształcenie i mozna bylo w ratach spłacac. Gdyby pełne przekształcenie
    mieszkania nastepowało
    po spłacie ostatniej raty, to by (z tego co wiem) to bylo juz pare miesiecy
    po ich ślubie. Nie wiem jak to jest z tym?

    Andrzej