  • Data: 2005-03-11 10:26:35
    Temat: Re: Co można zrobić po umorzeniu śledztwa?
    Od: "RB" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Funkcyjny" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:6fdb.00000dc0.42315e32@newsgate.onet.pl...

    > Jasne, ale kto by kontrolował tych, co kontrolują sądy? Tak można by iść
    > nieskończoność. Zauważ, że tutaj sąd jest tym, co kontroluje prokuraturę
    > (co do
    > zasadności umorzenia postępowania). Czyli tutaj to sąd jest tą ostatnią,
    > kontrulującą instancją.

    Fajnie. Ale jednak działa to źle. Tak jak pisałem - sąd i prokuratura w
    niewielkim mieście to jedna rodzina. Ich interesy są zbieżne
    (umorzenie=mniej roboty). Chyba nie ma mechnizmu skutecznej kontroli pracy
    sądów. Gdy droga do apelacji, rewizji nie jest zamknięta, wtedy sąd rejonowy
    musi się starać rzetelnie rozpatrywać sprawy, ale kiedy na nim kończą się
    możliwości działania pokrzywdzonego, wtedy robi co mu się podoba - i tak
    nikt tego nie zakwestionuje.