  • Data: 2004-05-26 12:02:17
    Temat: Re: Co można zrobić (?), gdy najemca nie opłaca czynszu?
    Od: "m." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "chester" <c...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:c91skj$d6f$1@inews.gazeta.pl...

    > IMHO w przypadku mieszkania tak nie jest - trzebaby uzyskać nakaz
    > eksmisji 'na bruk' bo nie przysługuje lokal zastępczy i tyle.
    > Nie można tak po prostu kogoś z domu wyrzucić, nawet jak nie ma umowy i
    > sam policjatn tu nie pomoże. Ale jeśli nie ma już umowy, to pewności
    > absolutniej nie mam, niech się wypowie jakiś prawnik...

    masz rację - na bruk nie można. Ale tutaj sytuacja jest ułatwiona - nie ma
    umowy, nie ma tytulu prawnego do lokalu. Tak przykładowo - przychodzi do
    ciebie kolega i mówi, stary pożycz mi mieszkania na 3 dni jak wyjedziesz. Ty
    pożyczasz. A właściwie użyczasz - ustna, nieodpłatna umowa użyczenia. Ma
    tytuł prawny do lokalu. Ale po 3 dniach ty przyjeżdżasz a on nie oddaje ci
    mieszkania. I co zamieszkasz w hotelu a do sądu o eksmisję złożysz pozew?
    Nie przyjdziesz z policjantami, pokażesz im akt własności a oni mu powiedzą
    wynocha. Logiczne?

    m.