eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo może opieka społeczna? - obowiązek utrzymywania rodziców/teściów › Re: Co może opieka społeczna? - obowiązek utrzymywania rodziców/teściów
    From: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co może opieka społeczna? - obowiązek utrzymywania
    rodziców/teściów
    Date: Tue, 6 Nov 2007 14:46:47 +0100

    Użytkownik "canisRC" <canisRC@_usun_to_malicki.info> napisał w wiadomości
    news:fgpole$fvr$1@news.dialog.net.pl...

    > Czy istnieje obowiązek utrzymywania rodziców przez dziecko

    jesli pytasz o obowiazek alimentacyjny wobec rodzicow to tak - Kodeks
    Rodzinny i Opiekunczy. Jesli rodzice zyja w niedostatku to masz obowiazek
    nie tylko moralny, jesli z tym masz problem, ale takze prawny. Koniec
    koncow - to twoi rodzice/rodzice twojej zony. Prawdopodobnie rodzice
    zwrocili sie do MOPSu o pomoc a MOPS sprawdza dlaczego wy nie pomagacie.
    jesli nie bedziecie wspolpracowac z MOPSem to sprawa trafi do sadu jak
    normalna sprawa o alimenty

    > osobie w trudnej sytuacji lecz trochę jesteśmy zaskoczeni sytuacją, w
    > której coś zaczęło dziać się za naszymi plecami.

    Mily kolego, a jak to sie dzieje, ze rodzice za waszymi plecami zwracaja sie
    do mopsu o pomoc finansowa? Ja tez mieszkam w innym miescie niz moja mama
    ale nie przeszkadza mi to regulowac za nia oplat i wspierac ja finansowo.

    >że musimy co miesiąc określoną kwotę wpłacać na rzecz

    Nie wiem czy masz dzieci, ale chcialam ci powiedziec ze pozyczone jest
    oddane. Pomysl, ze ty tez kiedys bedziesz stary.

    HaNkA