  • Data: 2005-01-11 06:20:34
    Temat: Re: Co mam z tym zrobić?
    Od: "Marek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Aga":

    > W ubiegły piątek otrzymałam z sądu, wydział karny wyrok nakazowy, w którym
    > jako
    > karę wymierzono mi 70 stawek dziennych grzywny, każda
    > w wysokości 15zł. Z kosztów procesu zostałam zwolniona.
    > I teraz moje pytanie: czy da się z tym cokolwiek tematem zrobić, czy
    > lepiej
    > zapłacić grzywnę i więcej nie walczyć?

    Można zaplacić grzywnę, można ją odpracować (wnosić o zamiane na pracę
    społecznie użyteczną).

    Kolejne pytanie, choć
    > odpowiedź nasuwa się sama: czy informacja o wyroku będzie w moich
    > papierach i
    > będzie ona do wglądu? A jeżeli tak to po jakim czasie ulega,
    > i czy wogóle, to jakiemuś wyczyszczeniu? Kolejne pytanie: gdzie taka
    > informacja
    > jest przekazywana?

    DO Krajowego Rejestru Karnego. Będzie tam chyba przez pięć lat (niech
    karniści mnie poprawią jeśli się mylę).

    > A może istnieje możliwość zmiany wyroku, czy też przesunięcia tej sprawy w
    > taki
    > sposób aby została zakwalifikowana jako sprawa cywlina.

    Przesunięcia - nie.

    > Owszem na wyroku mam informację o możliwości odwołania się, ale zupełnie
    > nie
    > wiem jak się do tego zabrać.

    Napisać sprzeciw. Też nie widzę sensu, dojada tylko koszty rozprawy.

    > Chciałabym dodać, że nie bardzo przypominam sobie abym dostała
    > jakiekolwiek
    > zawiadomienie na temat terminu rozprawy. I kolejne pytanie:
    > Czy można sprawdzić gdzieś czy takie zawiadomienie zostało do mnie wysłane
    > kiedy?

    Bo nie było rozprawy. Sąd rozpatrzył sprawę na posiedzeniu niejawnym bez
    udziału stron, przecież nie było żadnych wątpliwości, więc rozprawa była
    zbędna.

    Pzdr,

    Marek