  • Data: 2021-10-16 15:35:49
    Temat: Re: Co dzieje się na granicy
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > sprawcę odstraszy: szybka śmierć, czy dożywocie.
    >
    > Natomiast posługiwaniem się argumentem o samarytaniżmie w odniesieniu do
    > ludzi, którzy łamią prawo, bo chcą w Europie otrzymać socjal, który w
    > dodatku w dużej mierze wyślą do swojego kraju też jest bez sensu. Ci
    > ludzie są na tyle bogaci, że stać ich było zapłacić za wycieczkę na
    > Białoruś.
    >
    > Na tej Białorusi nic złego im się nie dzieje. Nic, czego by się nie
    > spodziewali. Oni tu przybyli ze z góry powziętym zamiarem popełnienia
    > przestępstwa. W celu jego popełnienia ukrywają się po lasach, o czym z

    No to inaczej: Czy ty jesteś za wprowadzeniem "wiz pracowniczych" na
    poszczególne kraje Schengen?

    Np. Człowiek na zaproszenie konkretnego pracodawcy dostaje wizę na 2
    lata. Przepracuje dostanie "pół automatycznie" wizę na 3 lata bez
    przypisania do pracodawcy. Przepracuje, dostanie pół automatycznie
    zieloną kartę.

    Czyli stworzyć system taki że kto pracuje a nie "bierze socjał" nie jest
    odsiewany na kolejnych sitach. Jak jakiś kraj chce dawać preferencje
    na pewno kraje to dopóki to nie stwarza zagrożeń bezpieczeństwa Schengen
    to niemal tylko jego sprawa. Z mojego punktu widzenia zamiast dzikiego
    szału poza kontrolę stwarza się system nad którym jest spora kontrola.
    Bo to się teraz dziej to dla mnie polityczne skurwysyństwo niektórych w
    duchu "my w uchodźców w Europie chcemy ale jakby co to nie może być
    nasza wina", takie *tchórzliwe* obijanie sobie dupy blachą zamiast
    brania odpowiedzialności za konsekwencje na klatę, czysty
    "a co ja mogłem" (w sprawie Brexitu) Tusk.

    --
    A. Filip