  • Data: 2007-12-25 23:29:44
    Temat: Re: Chciałbym zmienić porządek rzeczy
    Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:6d65676b-b360-47d7-af1a-83fb0310d819@c49g2000hs
    c.googlegroups.com...
    wiadomościnews:fkrv9s$1ah$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik <m...@o...pl> napisał w
    wiadomościnews:92458b7e-f140-425f-b508-aef0438d0959@
    s12g2000prg.googlegroups.com...

    > JaKasia
    > Nie to twierdzę. Twierdzę, że skuteczność naszego
    > działania zależy od praw, którym podlegamy.
    > Znaczy to, że mamy ograniczenia
    > (to odnośnie moich "limitów").
    >
    > Sky:
    > Prawa przez przypadek nie są od ograniczania
    > naszych działań poprzez czynienie[tych którzy
    > je uznają za własne] sobie podległymi? ;)

    JaKasia:
    Można nazwać ksiezyc słońcem i stosownie przenieść
    na ksieżyc wszystko co się mówi o słońcu.
    Tylko po co tak bujać w kosmosie?

    Sky:
    Uważasz że ludzkie kanony prawa to owo słońce?
    Wg mnie to raczej księżyc swiecący odbitym i
    ograniczonym mocno światłem praw naturalnych,
    wynikłych z porządku Uniwersum -o czym wszelcy
    prawnicy mają tak nikłe pojęcie jak ksiądz o
    strukturze i właściwościach fizykochemicznych
    święconej wody... ;)

    JaKasia:
    Upraszczaj Sky! Bez tego nie będzie nowych odkryć,
    bo się zapętlimy w definicjach.

    Sky:
    Co upraszczam? Prawa naturalne w ułomne stanowione?!
    To raczej ich twórcy i zwolennicy próbują sobie świat
    uprościć kosztem prawdy o człowieku, której poznanie
    wymaga szczerości i wrażliwosci na siebie i innych
    a nie jedynie znajomosci alfabetu i bezkrtytcznemu uleganiu odhumanizowującemu prawu
    silniejszego.
    Bez tego ma nie być nowych odkryć?! Właśnie to
    ogranicza poznawanie świata i człowieka stanowiąc
    zapętlanie się w definicjach...

    JaKasia:
    Można spersonifikować zasady, zaś siebie uczynić
    obiektami im podległymi, tylko PO CO?

    Sky:
    Przecież to właśnie czynisz! Boga z prawa i kapłanów
    z jego przedstawicieli. A po co to czynisz? To już
    sobie sama odpowiedz ;) Może wierząc że nauczą cię
    tych praw i sama będziesz ich kapłanką, a może i
    tożsama się staniesz z "bogiem prawa" -gdy one tobą owładną...? ;)