  • Data: 2006-03-05 13:50:59
    Temat: Re: Cesja umowy z deweloperem
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "nijou" <s...@p...adres.nijou.malpa.go2.pl> napisał w
    wiadomości news:duenvg$nhq$1@news.task.gda.pl...
    > Witam. Podpisałem umowę z deweloperem, na mieszkanie które powstanie za 2
    > lata, wpłacając też 10% ceny. W tzw. międzyczasie znaleźliśmy jednak
    > bardzo ciekawą ofertę mieszkania na rynku wtórnym. Zastanawiamy się, czy
    > go nie zakupić, jednak trzeba będzie odstąpić od umowy z deweloperem, co
    > wiąże się z utratą tych 10%. Czy możliwa ejst w takim przypadku cesja
    > umowy na inną osobę - która będzie kontynuować inwestycję, a mi po prostu
    > zapłaci to 10%? Oraz - czy to trzeba robić u notariusza?

    Zobacz jakie masz zapisy w umowie. Najczęsciej jest mowa także o osobie
    wskazanej przez strone umowy. Jesli znajdziesz kogoś chętnego na to
    mieszkanie to albo umowa z toba zostanie rozwiązana i podpisana z nowa
    osobą, albo będzie zawarta umowa trójstronna i też się z tego wyplączesz.
    Najgorsze to zerwać umowe z developerem, bo warunki wyjscia z umowy
    najczęsciej sa maksymalnie niekorzystne.
    Z uwag technicznych to mozesz w biurze sprzedaży developera zostawic info,
    że chętnie pozbedziesz się tego mieszkania.
    A co do notariusza to jest to zbedne, ponieważ nie przenosisz praw do
    nieruchomości. Ty nie jesteś jeszcze jej włascicielem.