    From: "Tomek 'Tomo' Kalka" <t...@c...katowice.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Cena w sklepie
    Date: Thu, 23 May 2002 07:27:41 +0200

    Użytkownik "Vicky" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:acgra8$602$1@news.tpi.pl...

    > Dam Ci za przykład hipermarket
    > Towar musi mieć cenę na półce. Jeśli jej nie ma zawsze możesz podejśc do
    > czytnika i z kodu kreskowego zczytać sobie cene.

    Problem w tym że cena na półce była tylko że zawierała błędne informacje.
    Było tak: są sobie dwa produkty (produkt 1 i produkt 2). Obydwa produkty
    stoją na jednej półce obok siebie. Cena (tylko jedna) zawiera takie
    informacje:
    - nazwa produktu 1
    - cena produktu 2
    - kod produktu 2.
    Biorąc towar z półki szukam wywieszki cenowej po nazwie towaru (i znajduję).
    Cena mi odpowiada więc towar wkładam do koszyka.
    Płacąc w kasie okazuje się że kasa nalicza znacznie większą kwotę (bo cena
    na wywieszce dotyczyła produktu 2 a ja chcę kupić produkt 1).
    Stąd moje pytanie czy mam obowiązek kontrolować oprócz nazwy również kod
    towaru. Czy jeśli jest wywieszka z poprawną nazwą towaru i jego ceną to ta
    cena jest obowiązująca? Czy nie jest to jakaś forma umowy pomiędzy
    sprzedającym a kupującym?

    > Taka sama cena musi CI się pojawić na kasie. Jeśli nie masz prawo zarządać
    > zwrotu różnicy lub oddać towar.
    Chodzi mi właśnie o to czy mogę domagać się sprzedaży towaru po cenie z
    wywieszki cenowej czy jedynie mogę zrezygnować z zakupu?

    > Podobnie jest w przypadku jeśli na półce
    > widnieje inna cena. Ale musisz się liczyć z tym że gro ludzi przewijasię
    > przez takie sklepy i czasem odkładają towar na inną półkę. Może więc
    zdarzyć
    > się że cena na półce nie będzie grała z ceną na kasie.

    Masz rację ale w opisywanym przypadku nie było takiej sytuacji. Obok siebie
    stały całe palety produktów nr 1 i nr 2.

    > wymagać nie może ale sam możesz sobie to sprawdzić dla własnego spokoju.
    Często sprawdzam ale nie jest to moim obowiązkiem. Wkurzyło mnie to że
    sprzedawca zamiast przeprosić mnie za zaistniałą sytuację (powstałą z winy
    sklepu) powiedział do mnie arogancko że mogłem sobie porównać kody to pewnie
    bym się nie pomylił (czyli jednak to ja się pomyliłem!)

    > towaru
    > Każdy artykuł musi mieć swój kod. Kod na artykule musi odpowiadać kodowi
    na
    > etykiecie na półce.
    Pytałem o obowiązek umieszczania cen na wszystkie oferowane przez sklep
    artykuły. Czy sklep ma taki obowiązek? Nie chodzi mi o sytuację w której są
    poprawne kody towarów a wszędzie jednakowe (przekłamane) ceny tylko o
    sytuację że sklep rozwiesza na wszystkich półkach jednakowe wywieszki cenowe
    z kodem i ceną najtańszego w sklepie artykułu.

    Również pozdrawiam
    Tomo