    From: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Cena na polce a cena na kasie
    Date: Mon, 8 Jan 2007 19:22:58 +0100

    Mav <e...@g...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Jakie prawo (konkretne artykuly) obowiazuje w zakresie ceny w sklepie
    > (dotyczy supermarketów) - czy cena na polce jest dla mnie
    > zobawiazujaca czy cena nabita na kasie? tzn czy jesli cena nabita na
    > kasie jest wyzsza niz na polce to czy mam prawo ubiegac sie o zwrot
    > roznicy? Na jakiej podstawie prawnej?

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW
    z dnia 10 czerwca 2002 r.
    w sprawie szczegółowych zasad uwidaczniania cen towarów i usług oraz sposobu
    oznaczania ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży.

    § 9. 1. Towary przeznaczone do sprzedaży detalicznej oznacza się, z
    zastrzeżeniem ust. 2, cenami w sposób bezpośredni na poszczególnych
    egzemplarzach lub na ich pojedynczych opakowaniach, metodą uniemożliwiającą
    łatwe usunięcie oznaczenia.

    2. Za równoznaczne ze spełnieniem wymogu oznaczenia ceną, w rozumieniu ust.
    1, uznaje się oznaczenie kodem kreskowym towaru oferowanego w miejscu
    sprzedaży detalicznej, dostosowanym do samoobsługi kupujących, przy łącznym
    spełnieniu następujących warunków:

    1) towary nieoznaczone ceną zostaną opatrzone wywieszkami, zawierającymi
    informacje, o których mowa w § 3 ust. 1 i 2, w tym także o cenach
    jednostkowych,

    (...)

    *5) cena towaru odczytana na podstawie kodu kreskowego nie może być wyższa
    od ceny uwidocznionej przy identycznym towarze*

    Ten przepis [rzesadza, że jak nie ma ceny na towarze ( hipermarket) to musi
    być cena na półce, a ta cena z kasy nie mize byc wyższa.

    Podtswa żądani a zwrotu różnicy wynika bezpośrednio z
    USTAWA
    z dnia 5 lipca 2001 r.
    o cenach

    Art. 13. 1. Przedsiębiorca, który (...) stosował ceny albo marże handlowe z
    naruszeniem przepisów ustawy i w ten sposób osiągnął kwotę nienależną, jest
    obowiązany do jej zwrotu kupującemu.

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide