  • Data: 2005-06-01 21:15:39
    Temat: Re: Cartall - Mapa Polski 2001 - kara za uzycie na WWW
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PolandMET.com" <m...@m...net> napisał w wiadomości
    news:d7l6uv$9bj$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Z tego co widzę, to przyszedłeś z pl.rec.gps :-) Zastanawiałem się, czy
    tam odpisać, czy poczekać, jak tu zajrzysz. Rzuć okiem na wątek na
    tamtej grupie sprzed jakiś dwóch miesięcy, gdzie wyciągałem właśnie
    podstawy prawne i wyjaśniałem, w jakim zakresie mapy są chronione i
    przez jakie ustawy. Bo mapa sama w sobie nie jest chroniona przez prawo
    autorskie, bo dziełem nie jest, tylko przez prawo kartograficzne.

    Pierwsze pytanie, na które musisz sobie odpowiedzieć, to skąd oni
    wiedzą, ze to ich mapa, a nie mapa, którą sam narysowałeś patrząc na ich
    mapę. No bo plagiatu Ci przecież zarzucić nie mogą tylko dlatego, że
    Kraków narysowałeś na zachód od Bochni. Tak wiec napisz im, że to nie
    jest ich mapka, tylko mapka po prostu do ich mapka podobna i tyle. A
    podobna, bo ten sam obszar przedstawia, to trudno, by była inna.