  • Data: 2005-06-01 20:43:30
    Temat: Cartall - Mapa Polski 2001 - kara za uzycie na WWW
    Od: "PolandMET.com" <m...@m...net> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Sytuacja jest taka.
    Uzylem w 2001 kawalek mapy polski 2001 na stronie www firmy w celu
    zaznaczenia lokalizacji siedziby. Maly kawalek z zaznaczona kropka i nazwa
    firmy na mapie.

    W poniedzialek dostalem pismo ze zlamalem 1000 paragrafow i mam zaplacic
    kare za
    -uzycie bez zgody firmy w celach zarobkowych (nie prywatnych)
    -zmiany graficzne bez zgody
    - nie podpisanie jaka to mapa i czyja
    W sumie 800zl kary + co ciekawe 600zl licencja na nastepny rok, choc juz to
    wykasowalem i mam ich gleboko razem z ich mapa.
    Nie mam juz tego programu i nie mam licencji. Na www Cartalla oczywiscie
    cennika brak, bo sie zastanawiam skad takie ceny dla firm skoro mapa 2005
    koszci 50zl na allegro.
    Poza tym to byla mapa 2001 i czy cena licencji i kary nie powinna sie
    odnosic do mapy 2001 a nie 2005 ?

    Co dziwne, ojciec uhandlowal kare z 3 stawek do 2, wiec z tego widac ze to
    chyba raczej jest szukanie jelenia i wyciagniecie kasy takiej jaka da jelen
    niz jakis sumy ustalone z gory.

    Co wy na to ? Ktos uzywa tego w firmie ? Jakie sa ceny za reprodukcje tej
    mapy ?

    Tak swoja droga na mysl by mi nie przyszlo ze do takich rzeczy trzeba miec
    koncesje choc mam oryginalny program.

    dzieki za pomoc

    --
    MC