eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCałkowite odrzucenie spadku - kilka szczegółowych pytań laika ( sytuacja prawdziwa, nie hipotetyczna ) › Re: Całkowite odrzucenie spadku - kilka szczegółowych pytań laika ( sytuacja prawdziwa, nie hipotetyczna )
  • Data: 2009-04-05 14:01:03
    Temat: Re: Całkowite odrzucenie spadku - kilka szczegółowych pytań laika ( sytuacja prawdziwa, nie hipotetyczna )
    Od: Tomaszek <t...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Johnson pisze:

    > Dzieci masz? Bo jak ty odrzucisz to one odziedziczą ;)

    Nie mam;)

    > A co masz na myśli z tym nachodzeniem? Nie będziesz dłużnikiem.

    No ale wiesz jak to z nimi jest - sępy korzystają z tego, że ludzie nie
    znają prawa, to próbują. Moje pytanie brzmi tylko czy mają jakiekolwiek
    prawo do tego. Jak rozumiem: nie

    > A skąd pomysł że sąd jest opieszały? Wierzysz w to co mówią w TV?
    > Masz 6 miesięcy od dnia otwarcia spadku na złożenie oświadczenia.

    Złożę to na dniach, nie mam na co czekać;)

    > Data odrzucenia spadku nie ma znaczenia o ile mieści się w tych
    > 6-miesiącach.

    Czyli data złożenia przeze mnie oświadczenia u notariusza jest wiążąca
    dla mnie? Oświadczenie złożone u notariusza, o ile mieści się w terminie
    6 miesięcy od otwarcia spadku chroni mnie od konsekwencji spadku?

    > Teoretycznie wierzyciele mogą cię "ganiać" czyli procesować się z tobą o
    > te długi dopóki nie złożysz tego oświadczenia. Ale wtedy masz 176 kpc.

    Muszę poinformować wierzycieli o Jego śmierci?
    A co jeśli nie znam wszystkich wierzycieli?( bo naprawdę nie znam )

    > Musisz ją oddać spadkobiercom ojca.

    Ja jestem jedynym spadkobiercą ojca. Jestem jego jedynym synem, moja
    mama, a jego była żona, jest z nim rozwiedziona od 1994 roku. Następni
    są: 3 siostry i zaginiony brat, ale to są zstępni po mnie jak rozumiem?
    Jedynym spadkobiercą że tak napiszę "w pierwszej linii" jestem ja. Więc
    jak odrzucę spadek, to dopiero spadnie on na nich. Czy zstępnym muszę
    oddać pozostałą kwotę?

    > Te nieszczęsne dzieci, lepiej żebyś ich nie miał.

    No chyba pierwszy raz w życiu nie żałuję, że nie mam dzieci, ani żony;)

    Dodam jeszcze, że wszyscy zstępni, z którymi udało mi się nawiązać
    kontakt zostali poinformowani ( wszyscy zainteresowani za wyjątkiem
    zaginionego brata ) o tym, że mój ojciec pozostawił po sobie długi, oraz
    o tym, że do spadku należą wyłącznie długi i ja ten spadek odrzucę.
    | TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
    | *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|