  • Data: 2009-12-03 19:59:53
    Temat: Re: CZY MOGĘ PODAĆ IMIĘ I NAZWISKO OSZUSTA
    Od: kuba <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Leszek pisze:
    > Witam, czy na USENET, w pewnym dziale mogę podać imię i nazwisko oszusta,
    > który mnie oszukał? Oszukał również policję.Chcę ostrzec innych kolegów
    > hobbystów przed tym oszustem.Sprawa jest w prokuraturze.

    Możesz. Jednak jeśli zarzut się nie potwierdzi, to możesz mieć kłopoty.
    Uważaj również na formę podniesionego zarzutu. Czasami nawet jeśli sam
    zarzut jest prawdziwy, i tak można naruszyć czyjeś dobra osobiste ze
    względu na na formę. Oszustwo jest zdefiniowane w art. 286 Kodeksu
    karnego. Nie musisz się tej definicji ściśle trzymać, możesz wziąć także
    pod uwagę słownikowe, naturalne znaczenie tego słowa.

    W aspekcie karnym zagadnienia (zniesławienie) istotne jest też, że
    działasz w obronie usprawiedliwionego interesu - chcesz ostrzec innych
    ludzi.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl