  • Data: 2003-10-14 16:56:43
    Temat: Re: CZY KTOŚ ZECHCE MI POMÓC?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    A kto płaci podatek od nieruchomości? No bo generalnie można domniemywać,
    że gmina przysyła podatek na właściciela. Zamiennie można iść do wydziału
    geodezji i zapytać o numer księgi wieczystej, a następnie iść do sądu i
    ustalić tą drogą właściciela. Będzie to kilka złotych kosztować o czasie
    nie wspominając, a wynik powinien być tożsamy z decyzją o podatku od
    nieruchomości.

    To jest kwestia podstawowa. jeśli dom jest na mamę, to może ona sprzedać
    dom bez pytania kogokolwiek o zgodę i tak podzielić pieniądze, jak uzna za
    stosowne - nawet wszystkie dać Tobie. Co do domu pomocy społecznej, to
    koszty będzie pokrywać gmina z jej renty, to znaczy będzie jej zabierać
    70%, a 30% zostawiać na wydatki. Ale weźcie pod uwagę, że na miejsce w DPS
    też się czeka, i to czasem długo. Można ewentualnie zastanawiać się nad
    jakimś prywatnym DPS-em, ale tam już nie wiem, na jakich zasadach się
    przyjmuje osoby.

    Jeśli dom jest na zmarłego ojca, to sprawa się nieco komplikuje. Należy
    przeprowadzić procedurę spadkową. Wówczas jeśli dobrze zrozumiałem Twój
    post każde z jego dzieci otrzyma po 1/3. Babcia nie będzie dziedziczyć.
    Składa się pozew w sądzie cywilnym właściwym dla miejsca nieruchomości.
    Podatku pewnie nie będzie, bo kwota wolna od podatku jest coś koło 70.000
    zł w Waszym wypadku, a więc łącznie około 210.000 zł.

    Wówczas będziesz jednak właścicielem 1/3 domu. Jeśli któryś z braci nie
    będzie się zgadzał na sprzedaż, to bardzo cienko to widzę. Oczywiście
    można próbować sprzedaży części ułamkowej nieruchomości, ale nie wiem, czy
    znajdziesz kupca na coś takiego. A jeśli już nawet ktoś się znajdzie, to
    na pewno nie zapłaci godziwej ceny mając w perspektywie współwłasność.