  • Data: 2003-10-14 09:15:50
    Temat: CZY KTOŚ ZECHCE MI POMÓC?
    Od: "Mała" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wiem,że to wkółko maglowane i przepraszam za to.Ale po kilkugodzinnym
    siedzeniu w archiwum straciłam cierpliowść...po prostu nie mogę odniesć tego
    konkretnie do siebie.
    Jeśli ktoś z dobrej woli podpowie mi co robić będę wdzięczna.
    Mój ojciec zmarł w 1992 roku. Jednak nie przepisał domu na swoje dzieci i
    żonę. Nawet nie wiem w jakiej sytuacji prawnej jest ten dom.(czy jest zapis
    w ks.wiecz.itp..) Nikt mi tego nie powie,bo matka mojego ojca jest przeciwna
    wszystkiemu co chcę zrobić.A to ona dała pieniądze na postawienie domu.
    W domu mieszkam ja , matka i 2 braci. Matka jest ciężko chora - porusza się
    na wózku i tylko ja się nią zajmuję.Dom zamienia się w ruinę, ponieważ 2
    braci nie pracuje i ma gdzieś renowacje i cokolwiek innego.Ja sama nie
    podołam finansowo,aby to wszystko utrzymać.Chcę sprzedać w porozumieniu z
    braćmi i matką dom,ale nie wiem czy mi się uda.Bo bracia nie mieliby gdzie
    mieszkać.Jeden z nich podejrzewam będzie temu przeciwny.Z kolei ja
    chciałabym założyć własną rodzinę (mam 26lat).Jednak nie jest to możliwe
    póki muszę zajmować się mamą.,a dom nie nadaje się do tego(brak
    'ludzkich'warunków).Dlatego ona chce iść do specjalnego domu opieki,gdzie
    będzie miała wszystko-opiekę 24 godz.lekarzy,rehabilitację itp..czego ja
    sama nie mogę jej zapewnić.Pieniądze ze sprzedaży domu ( po dokonaniu
    jakiegoś podziału) pomogłyby częsciowo finansować dom opieki.
    Moje pytanie: jak zabrać się do tego wszystkiego?po kolei:
    Jakie dokumenty dot.domu muzę posiadać,aby cokolwiek zacząć?
    Czy po stwierdzeniu nabycia spadku i współwłasności muszę zapłacić jakiś
    podatek?
    Czy później po sprzedaniu domu także? 2 razy??
    Czy powinnam zrobić pełnomocnictwo matki,aby nie mieć problemów jeśli
    chodzi o moich braci?(matka na pewno zgodzi się)
    Mam także dylemat moralny,ponieważ wiem,że moi bracia za pieniędze ze
    sprzedaży domu nie kupią sobie mieszkań. Ale wazniejsze jest chyba dobro
    mojej matki.Chcę zapewnić jej godne dożycie w normalnych warunkach.
    Porozumienie z braćmi nie ma sensu, bo nie maja żadnego wykszt. aby znaleźć
    pracę. A w dodatku lubia sobie popić.Co mam robić.Boję się tego wszystkiego.
    Czuję się jak dziecko i wiem,że konflikty związane z całą tą sprawą odbiją
    się na mojej psychice.

    Dziękuję,za to,że w ogóle ktoś zechciał to przeczytać...i pomóc