  • Data: 2011-03-22 08:51:40
    Temat: Re: [CROSS-POST] Sprzedawcę "legalnego" softu
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    > Cukier jest towarem. Przykłady z towarami są nieadekwatne, bo nie
    > pasują do wartości intelektualnej, która jest po prostu inna.

    Aha. Np. powielanie egzemplarzy jest praktycznie darmowe a marża jest
    taka, że nie można nazwać tego "rozbojem" tylko dlatego, że jest legalne.

    > Powiedzmy, że jesteś kompozytorem. Idę do ciebie i zamawiam piosenkę. Ty

    Przykład bez sensu. Czym innym jest towar na indywidualne zamówienie
    (np. garnitur na miarę), a towar "z półki".
    [ciach]

    > No to innego wsparcia technicznego w stosunku do Windows Microsoft nie
    > świadczy (pomijam umowy ,,z wielkimi'' na określone usługi). Czy to OEM
    > czy to BOX są po prostu sprzedawane licencje na wykorzystanie i tyle.

    I to jest chore.

    [ciach]

    > A czas seansu minął.

    Ach, czyli uważasz, że jak komputer mi się zepsuje, to muszę nowe
    windows kupować?

    > No wiem, bo mówiłem, że to nie jest 1:1. Podałem wyżej przykład lepszy.

    Marny.

    > Nic, współczułem im.

    Widziałeś przestępstwo i nic? Tsk, tsk, tsk...

    > Nie spotkałem się z takim handlem. Ale myślę, że jeśli masz rację, to
    > można to ukrócić szybciuteńko. Szkoła nie powinna być miejscem handlu.
    > Nawet handel podręcznikami odbywa się tam w zasadzie nielegalnie.

    To niestety nie handel - tylko "łaskawe" pseudo-darowizny mikrosyfowej
    mafii.

    [ciach]

    > Jest drobna różnica w porównaniu do omawianej sytuacji sprzedaży tego
    > oddzielnie.

    A w rzeczywistości na jedno wychodzi. Wszystkie te OEMy są właśnie tak
    sprzedawane - złomowaty albo wręcz padnięty komputer z oprogramowaniem.

    > Bo oferuje wysokiej jakości produkt, spełniający wymagania większości
    > użytkowników.

    ROTFL

    Nie osłabiaj mnie tą "wysoką jakością".

    > Żadne prawo nie zmusza do używania tego produktu, po prostu produkty
    > inne sprzedają się słabiutko.

    Bo nie mają aż tak agresywnego i wpływowego marketingu (włącznie z
    urzędowym zmuszaniem ludzi do używania mikrosyfa: patrz przykład tego
    zusowskiego programu płatnika).

    Pierdolisz.