    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Butelki zwrotne
    Date: Thu, 10 Dec 2009 00:51:16 +0100

    On Wed, 9 Dec 2009, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A da się?

    Już od dość dawna.

    > Kiedyś się obraziłem na 3 lata na sklep Rzecki na Waryniolu.
    > Kupowałem 1 banana. Chciałem zjeść. Więc mówię: ,,bez siatki proszę''. A
    > ekspierdnięta mi, że nie można bez siatki i że ona ma obowiązek wmusić
    > siatkę.

    Pewnie to było złożenie przepisu i "wewnętrznych wytycznych".
    Być może co poniektórzy już zapomnieli, że wcale nie tak dawno
    w .pl był socjalizm, a za socjalizmu to reklamówki bywały
    obiektem westchnień i handlu na targowisku :P, a nie czymś
    co po prostu dostaje się celem zapakowania towaru (wyjątkowo
    dostawało się szary papier, jak akurat był, zwyczajowo w zamian
    na tyle gruby i sztywny że towar umiał zeń "wyjechać").
    Więc w okresie przejściowym co...? - ano tak, był przepis
    NAKAZUJĄCY opakowanie towaru klientowi :>
    Nie było innej metody nauczenia sprzedawców, że jak klient
    kupi kilo wędzonej makreli, to z rzadka może nie mieć
    własnej gazety ze sobą :P - i to było w rozporządzeniu
    ministerialnym.
    Albo kupowałeś wtedy, albo pani miała jeszcze w cache
    ów obowiązek (może ich PIH kiedyś ukarał? :>), albo
    "wewnętrznego rozporządzenia" nie zmienili, no to
    zadziałało metodą "mus to mus".

    pzdr, Gotfryd