  • Data: 2009-12-07 14:21:13
    Temat: Re: Butelki zwrotne
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    SDD pisze:
    > Użytkownik "Pan Łoś" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A ja czegos nie rozumem w tym wszystkim.
    > Mowi sie, ze torebki foliowe sie rozkladaja przez 300 lat.
    > A przeciez siateczki foliowe, butelki PET to jest polietylen.
    > Spolimeryzowany C2H4. Spala sie to - po prostu - do CO2 + H2O - czyli
    > dwutlenku wegla, z ktorymi poradza sobie roslinki i zwyczajnej pary wodnej,
    > ktora skropli sie na wode.i naprawde nie potrzeba na to 300 lat.
    > Zamiast wywalach na kupe po prostu - jesli nei da sie powtornei tego
    > napelnic czy inaczej wykorzystac, to po prostu SPALIC - oczywiscie w
> [...]

    Ja też czegoś nie rozumiem - mówi się, że torebki rozkładają się 300
    lat. I co z tego? Przecież to jest chwila. Choćbyśmy mieli topić torebki
    w oceanie, albo robić z nich góry, to w dłuższym okresie nie będzie to
    szkodliwe dla środowiska.

    Miliony lat, odpady niebezpieczne, to rozumiem, ale setki lat?...

    --
    Liwiusz