  • Data: 2010-10-07 10:44:57
    Temat: Re: Bratko zatrzymanie [OT]
    Od: mi <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06.10.2010 17:15, WW3 wrote:
    > http://www.tvn24.pl/-1,1676655,0,1,krol-dopalaczy-ot
    worzyl-sklep-interweniuje-policja,wiadomosc.html
    > Na jakiej podstawie zostal zatrzymany i kieruja go do aresztu?
    > Zerwanie plomb to tylko wykroczenie....
    > A nie sprzedawal niczego zakazanego przez GIS, przyniosl inne "produkty".

    Kilka faktów pomijanych w medialnych nagonkach:
    1. wiek temu większość (wszystkie?) prawie wszędzie (wszędzie?)
    narkotyki były legalne. Włącznie z produktami z koki, marihuany, czy
    słomy makowej. Włącznie z opium czy morfiną. Dostępne powszechnie i
    tanio! Czy problem z narkomanią był większy czy też mniejszy? Jakoś nie
    zauważyłem, żeby ludzkość wtedy upadła. Być może byłem chory i przeoczyłem.

    2. Na prohibicji narkotykowej zyskuje wyłącznie mafia (ogólnie pojęta).
    Tak jak na prohibicji alkoholowej w USA wyrosły pierwsze powszechne
    mafie, które wcześniej działały tylko lokalnie.

    3. Wg. ocen mafie narkotykowe wydają ogromne pieniądze na polityków, by
    dbali o ich interesy. Na potrzeby BBC w latach '90 oszacowano to na ok.
    1,5 miliarda (1500 milionów dolarów) _rocznie_. Chodzi o ciągłą
    delegalizację narkotyków i brak legalnej konkurencji. Pozostawiam bez
    komentarza ws. do bieżących wydarzeń, bo analogia rzuca się sama w oczy.

    mi