    From: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Boje sie - nawiązanie do pewnego posta:(
    Date: Tue, 4 Feb 2003 15:25:42 +0100

    Użytkownik "dosia" <dosia[spam_away]@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b1oh3h$gme$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Chora osoba absorbuje nie tylko czas i energie. Potrafi niezle wykonczyc
    > rowniez psychicznie, sprawic ze nie ma sie juz sily dla swoich dzieci, a
    > tymbardziej dla siebie.

    Ale nie jest to chyba wystarczajace rozgrzeszenie dla postawy tumiwisizmu?

    > Dziewczyna doistala to mieszkanie juz pare lat temu. Jest jego prawnym
    > wlascicielem, babcia jest tam tylko zameldowana, jednak nie figuruje w
    > spisie lokatorow w spoldzielni.

    I tu jest dramat babci, ktora przekazujac mieszkanie liczyla na pomoc na
    stare lata. Smutne, ze sie jej nie doczekala lub ze nie zagwarantowala sobie
    wlasnie "dozywocia". Moze po prostu nie sadzila, ze opieka nad nią będzie
    musiala miec zapis prawny aby w ogóle zaistniala? Starosc to jednak potworna
    rzecz.

    > Agnika pisala we wczesniejszym poscie, ze
    > babcia byla bardzo uciazliwa dla sasiadow.

    Agnika to, Agnika tamto. Znamy jedną strone medalu - brak wypowiedzi np
    owego złego wujka, co dałoby nam pewnie pełniejszy obraz sprawy. Nie podejmę
    sie wyrokowac na podstawie oswiadczen jednej ze stron - po prostu w jej
    poscie padło pare okreslen, które mną zatrzęsly - nie wiem czy to wlasnie
    kwestia moralnosci - uwazam jednak, ze nie wszystko podlega osądowi "przez
    szkiełko i oko"

    > Jest takie indianskie porzekadlo ktore brzmi cos w ten desen: Nie oceniaj
    > swego brata zamin nie przechodzisz tygodnia w jego mokasynach.

    Oceniam ją na podstawie tego co napisala - sformułowan jakich użyla - brakło
    w jej wypowiedzi czegokolwiek co swiadczyłoby ze w jakikolwiek sposob jest
    chętna do opieki nad starym członkiem swojej rodziny.

    HaNkA