eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBlokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawaRe: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
  • Data: 2022-05-15 03:24:18
    Temat: Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-05-14, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > prawny. ABW nikogo nie blokuje. Moim zdaniem dość niebezpieczna
    > praktyka. I to z kilku powodów.
    >
    > Po pierwsze niestety - jak to tu wiele osób zauważyło - w wielu
    > przypadkach naruszenie prawa jest ocenne. Pół biedy, jakby to miał obyć
    > oceniane w kategoriach czynu zabronionego. Przykładowo hazard, albo
    > oszustwa. GIF publikuje ostrzeżenia o oszustwach, ale tych stron nikt
    > nie blokuje.
    >
    > Po drugie, jak im to wejdzie w nawyk, to nie będzie mi się chciało
    > obchodzić tych ich zabezpieczeń, tylko sobie ustawię alternatywny DNS.

    To zrobią jakieś transparent proxy i cały ruch na 53 będzie przekazywany do
    jedynie słusznych serwerów.

    > Oczywiście mogą zacząć blokować te normalne DNS-y. Ludzie zaczną
    > powszechnie używać tunelowania. I generalnie niewielki zysk spowodowany
    > zablokowaniem kilku stron informacyjnych, które mało kto oglądał
    > spowoduje ich popularność oraz udaremni system bezpieczeństwa.

    Ludzie nie są chyba za bardzo gotowi na powszechne tunelowanie. To są
    też ekstra koszty, a nawet przy komercyjnych vpn, większość tych
    bardziej przystępnych cenowo w mniejszym lub większym stopniu ssie.

    --
    Marcin