    From: Witiia <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Błąd magazyniera przy wysyłce
    Date: Wed, 18 May 2005 23:48:32 +0200
    Sender: w...@p...onet.pl@edp242.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dnia 2005-05-18 23:08, Użytkownik Alek napisał:

    > Czy nie wydaje ci się śmieszne, że klient ma skorzystać na błędzie
    > pracownika sklepu?

    Ale zauważ, że on tego klienta chce po sądach ciągać. Czy to nie lekkie
    przegięcie?

    Ok, załóżmy że klient zgodził się wysłać wydany niesłuszne towar.
    Musi w tym celu pofatygować się na pocztę. Wcześniej musi opakować
    przedmiot, zapłacić za przesyłkę. Dodatkowo na co najmniej tydzień
    pozbywa się rzeczy, za którą zapłacił.
    Ponadto, jaką pewność ma klient, że przy drugiej przesyłce magazynier
    znowu się nie pomyli i tym razem nie wyśle przedmiotu o słabszych
    parametrach?

    Sprzedawca powinien to załatwić w ten sposób, by klient poświęcił
    maksymalnie jak najmniej czasu oraz nie miał związanych z tym żadnych
    kosztów (opakowanie, wysyłka, dojazd do poczty, poświęcony czas).
    W końcu nie po to ktoś kupuje przez internet, aby potem marnować czas na
    latanie po pocztach.
    Dodatkowo jeśli klient zgodziłby się na taką wymianę, wypadałoby jednak
    w jakiś sposób mu zrekompensować te niedogodności (np. jakimś małym
    gadżetem).

    Jeśli kwota jest rzędu 1000zł, myślę że najlepiej jakby pracownik
    sklepu/kurier pojechał do klienta i wymienił sprzęt. Tak najlepiej
    byłoby dla klienta.
    Oczywiście sklep będzie miał pewne koszty dojazdu, ale to przecież nie
    wina klienta.

    Jeśli mi by się coś takiego trafiło, czekałbym aż do mnie przyjedzie
    kurier z nową przesyłką, dopiero wtedy mógłbym oddać tamten towar
    (oczywiście tylko kurierowi, który przyjechałby do mnie na koszt sklepu).
    W każdym innym przypadku odmówiłbym, a nawet obsmarowałbym firme i
    opowiedział o ich bezczelności (bo bezczelnością jest obarczanie
    kosztami i stratą czasu klienta, gdy winny jest pracownik sklepu) na
    odpowiedniej grupie.

    > Pomyśl, że jeden nieuczciwy klient może stworzyć poważny problem dla małej
    > firmy rozpoczynającej dopiero działalność.

    Jak się chce prowadzić biznes, to trzeba czasami liczyć się z pewnymi
    dodatkowymi i nieplanowanymi wydatkami, niestety.

    --
    Witiia