  • Data: 2004-12-18 12:24:17
    Temat: Re: Bezprawna publikacja zdjec w internecie.
    Od: "Romek" <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Podobno kazdy prawnik zaczyna zdanie od "to zalezy.." :)
    W tej sprawie, rozpoczęcie wypowiedzi w ten sposób jest nader uzasadnione.
    To zalęzy co było na zdjęciu. Skad pomysł , że 15 osób to już grupa...
    Naprawde nie da się jednoznacznie odpowiedziec na to pytanie. Mamy bowiem
    orzeczenie SN dotyczace publikacji zdjęć z cwiczeń ratowniczych. Na zdjeciu
    jest symuowany pacjen, lekarze,grupa ludzi.. ale na pierszym planie jest
    lekarz. Sąd uznał, że publikacja nie narusza praw lekarza, że tym przypadku
    jest on "częscią" kompozycji. Z drugiej strony mamy orzeczenia Sadów w
    sprawie wykorzystania zdjęć odtwórcy roli AZJI ( którz nie oglądał Pana
    Włodyjowskiego...) w reaklamie koniaku.
    Tak wiec naeżło by najpier dokładnie przeanalizowac zdjecie. W każdym razie
    ewentualne roszczenia możesz opierac na przepisach art. 23, 24 kodeksu
    cywilnego, przepisach prawa autrskiego dotyczących wizerunku, może nawet
    przepisach ustawy o zwalczniu nieuczciwej konkurencji....
    Kończąc zaznacze raz jeszcze... wszystko zalezy...
    Pozdrawiam
    Romek Bieda
    www.prawnik.net.pl