  • Data: 2007-08-25 09:18:00
    Temat: Re: Bezprawna przedpłata?
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:faogom$bmt$4@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > na apa pojawił się odsyłacz:

    ory=31

> [...]
    > zakupu.''
    >
    > Niekorzystne dla kogo? Dla Poczty Polskiej? Bo dla klienta to one
    > niekorzystne nie są.
    >
    > Czy faktycznie jest jakiś przepis zakazujący płatności przedpłatą? Ja od
    > lat
    > z tego korzystam i faktycznie czasami spotykam się z brakiem takiej
    > możliwości, co mnie albo zniechęca do zakupu albo wywołuje złość, jeśli
    > towaru nie mogę kupić gdzie indziej...
    >
    > --
    > Wrak Tristana
    > Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie a złośliwie spamować,

    witam!

    jest taki sobie przepis art.11 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów
    (...), który stanowi, że umowa nie może nakładać na konsumenta obowiązku
    zapłaty ceny lub wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia; dotyczy to
    całej jak i części ceny lub wynagrodzenia;
    praktyka jest inna, ale zawsze zależy od twej zgody, co oznacza że jest
    zgodna z powyższym przepisem - to konsument ma prawo wyboru, czy zapłaci
    przed otrzymaniem świadczenia czy po; jeżeli takiego wyboru nie ma, to ma
    zastosowanie powyższy przepis, a zatem wcześniej nie może zapłacić;
    oczywiście sprzedawcy internetowi kuszą konsumentów, by płaci przelewem,
    kartą, itp. przed wykonaniem przez nich świadczenia, bo jest tańsza
    przesyłk, czy nawet darmowa - konsument na to się godzi, bo każdy chce
    zapłacić jak najtaniej

    pzdr