    From: anns <anns@[wytnij.to]o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bezpodstawne przeszukanie i zarekwirowanie sprzetu
    Date: Fri, 12 Dec 2008 08:47:42 +0100

    gargamel pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" napisał:
    >
    > nie jestem informatykiem, miałęm na myśli twórczynie wątku, napewno wie
    > jak rozbic kopie zapasowe i napewno nie robi ichj na dysku

    Toczycie tu jakieś niepotrzebne batalie o backupowaniu. Akurat ja
    korzystałam z różnych możliwości - część rzeczy miałam na DVD/CD (jakieś
    starocia), część na drugim dysku przenośnym (w zasadzie wszystko), część
    na pendrivach (te na bieżąco tworzone) i część na serwerze (te, które
    miały być współdzielone z innymi osobami). Tak więc nie ma wyższości
    jednej metody nad drugą, bo każda jest bardziej odpowiednia w zależności
    od kontekstu. I jedyny błąd był taki, że te nośniki nie były jakoś
    specjalnie poukrywane, bo nie było co ukrywać. Jedynie do serwera się
    nie dobrali (akurat nie był lokalny). Chociaż nigdy nie wiadomo, jak ich
    fantazja poniesie to może i to sobie "zabezpiecza", bo końcu mogą się
    dopatrzeć, że w FileZilli są jakieś połączenia skonfigurowane.
    Prawda jest taka, że prawdziwy przestępca, który rzeczywiście ma co
    ukrywać, to się zabezpiecza na wszelkie możliwe sposoby, a jak nie ma
    się co ukrywać, to nie popada się w taką paranoję ukrywania. I co jak
    wejdą do domu przestępcy, to i tak nic nie znajdą, bo się zabezpieczył.