eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBędzie czas tuż po wyborach, żeby poinformować państwa o decyzjach... › Re: Będzie czas tuż po wyborach, żeby poinformować państwa o decyzjach...
  • Data: 2024-04-05 11:39:50
    Temat: Re: Będzie czas tuż po wyborach, żeby poinformować państwa o decyzjach...
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Zastanów się, czemu zawodów lekkoatletycznych - i w zasadzie wszelkich
    > innych - nie wygrywają osoby w wieku emerytalnym.

    Czy o prawie do aborcji kobiet powinni decydować mężczyźni? Żadne
    poświęcenie dla Ojczyzny nie jest zbyt wielkie gdy kto inny ma je ponieść.

    Jak mówimy poważnie to w demokracji dla mnie pobór jest demokratyczny
    jak rezerwista trzyma wojskową giwerę i (zapieczętowaną) amunicje w domu
    jak _było_ w Szwajcarii, a nie dostaje broń z ostrą amunicje do ręki
    dopiero wtedy jak mają go pognać by robił za mięso armatnie.
    One man (person), one gun, one vote.

    Ja jestem za armią w Polsce (w sporej+ części) z poboru tylko że
    powiem wprost że to nie mnie wezmą w kamasze. Sprowadza się to tego
    że _Polski_ nie stać na utrzymywanie przez dziesięciolecia takiej
    (sprawniejszej) armii zawodowej jak będzie niezbędna w wielkiej
    potrzebie na dużo większych sąsiadów. Taki zgniły kompromis.

    Zaś w politycznej praktyce lepiej przejść (teraz) na armię
    ochotniczo-zawodową. Kto nie chce tego nie wezmą bez potrzeby lewej
    dokumentacji lekarskiej. Kto chce ten odsłuży pół roku a potem będzie
    "dziesięć lat" w (aktywnej) rezerwie z kilkunastoma dniami ćwiczeń
    rocznie. Za to dostanie ulgi podatkowe na siebie i swoje dzieci,
    wsparcie kredytu hipotecznego, wsparcie studiów (wyższych) itp/itd.
    [Pracodawca też dostałby fory za zatrudnianie aktywnego rezerwisty]

    --
    A. Filip