  • Data: 2003-09-01 18:04:04
    Temat: Re: Baza danych osobowych - jak w praktyce?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | 1. Czy baza klientow zawierajaca tylko ich adres emailowy powinna byc
    | rejestrowana? Wykladnia nie jest tutaj dla mnie do konca jasna.

    To silnie zależy od tego, do czego używasz tej bazy danych. Jeśli są tod ane
    Twoich kontrahentów, to nie wymagają (moim zdaniem) rejestracji, tak jak nei
    rejestruje się bazy danych zawierającej wystawione faktury w firmie. Jeśli
    zaś chcesz na przykłąd tą bazą handlować, to już musisz to rejestrować.

    | 3. W jaki sposob sprawdzane sa zabezpieczenia bazy? Czy pociaga to za soba
    | koniecznosc uzyskania licencji?

    O ile się nie mylę, to zabezpieczenia bazy nie sprawdza się. Jek dane
    wyciekną to się wóczas przjmuje, że były za słąbe i pociąga do
    odpowiedzialności winnego.

    | 4. Co sie dzieje, gdy baza fizycznie trzymana jest na serverze w USA, zas
    | firma ma swa siedzibe w Polsce? Czy traktowane to jest jako swoisty
    eksport
    | danych
    | i jest regulowane oddzielnymi ustawami badz rozporzadzeniami?

    W ustawie jest zapis o transferze za granicę.

    | I kolejna sprawa z innej juz troche bajki.

    A na jakiej podstawie chcesz im to płacić?